0

expectation

i do know some people who really loves to put too much of expectation on everything.

bagi aku, jangan terlalu nak yang macam itu, ini, buat list panjang2 sampai kita nak bca pun nak muntah dan bla bla bla... itu memang hampeh. dan iya, ia adalah hak individu untuk memilih tapi bila kita sendiri kentut busuk, kita nak lelaki yang kentut tak busuk??

what the fish?!

if u put too much of expectation on getting a perfect guy according to your list, it's rude. why?

1. kau akan jadi tak reti nak bersyukur kalau Tuhan jodohkan dengan lelaki yang tak macam kau nak.
2. kau akan jadi andartu selamanya kerana lelaki 'kentut tak busuk' tak wujud.
3. kau akan kahwin tapi, laki kau tak bahagia dan akhirnya cerai.

dan bla bla bla...

perempuan. bila sudah nama perempuan kau belajar tinggi mana pun gaji besar mana tetap dosa kau suami kau tanggung dan kau dengan senang hatinya nak derhaka pada dia, tinggikan suara pada dia, tengking dia depan ramai macam dia tak punya harga diri, hina dia sebab lampin anak kau tolong beli?

perempuan, dosa kau dia tanggung tiada bandingnya dengan apa yang kau ada. gaji berpuluh ribu, belajar sampai dapat pangkat Dr,pandai cakap bhsa inggeris macam mat salleh, BUKAN tiket untuk kau bangga diri depan suami. Ingat ini, suami kau pemilik tulang rusuk kau. aku bukan nak berdrama ayat jiwang karat cuma aku nak kau sedar yang jadi materialistik itu sia2.

expect less.
forgive more.

kurang kita, lebih dia.
lebih kita, kurang dia.

tiada yang sempurna selain Allah.


dan aku memang suka cakap pasal perempuan sebab aku perempuan. dan aku malu benar tengok perempuan yang tak macam perempuan.

bila sudah perempuan, perempuankanlah diri.



p/s: bertolak ansur, timbang rasa ramuan utama hubungan.
N a d.




0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Back to Top