0

Gila. Gila itu kami.

Kegilaan yang luar biasa,
yang gila hanya bila bersama.
aku dan sahabat---kami.

Pernah terasa hati, bercakap tak ingat dunia, pernah nganjing macam dia tak punya perasaan.
macam-macam kami lalui. bersama harung adat dunia berlajar di bumi Usim,
oh aku lupa, aku budak USIM, Universiti Sains Islam Malaysia.
sudah kenal busuk masam mereka setahun setengah.

3 semester bersama. dalam aku bersahabat banyak macam hal aku belajar dari mereka. indah hidup ada warna warni dari mereka. mereka yang selalu setia dan kadang-kadang terlalu cinta sama aku sampai satu tahap aku lemas dalam dalam cinta mereka.

Tikoh,
Syira,
Kuten,
Fida,
Wa,
Kakye.

orang-orang ini selalu dengan aku. ada satu masa, rendah diri aku bila bersama mereka. biar senyum, tapi otak ligat berfikir akan indahnya mereka buat aku rasa aku terlalu buruk untuk ada dengan mereka.
mereka jujur menegur. aku yang sering kali perlu dijaga. masih tak terjaga aku ini sampai ada yang benar-benar menjaga aku---suami.


Oh Tuhan,
aku sayang mereka. meski persahabatan kami ada pasang surutnya, yang tak sempurna. tetap aku akur akan cerita yang Kau lukiskan di dada kami sedalam-dalamnya tidak mampu diubah dengan kami yang punya keterbatasan yang tinggi.



sayang kau. semua. sampai mati.


n a d.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Back to Top