0

Jodoh



dan aku diamkan saja. yakin dengan ketentuan Tuhan, kalau Dia yang kita yakin ciptakan kita, maka yakin juga lah yang Dia sudah tetapkan kita dengan pasangan kita yang terbaik dari sudut pandang DIA bukan kita.

macam mana pun pasangan kita nanti, qona'ah lah... bersyukur dengan apa yang dimiliki. sungguh, kurang kita lebih dia, lebih kita kurang dia. saling lengkap melengkapi.

dalam waktu sebegini, bohong lah kalau tiada yang ingin dibelai si pencinta setia yang terlafaz dengan akad nikah yang paling suci atas muka bumi, yang paling indah dengan ada rahmat Tuhan di setiap perbuatan penuh cinta itu. tapi, dengan cara apa mahu kita peroleh cinta itu atas kita, mahu halalkan atau biarkan ia seperti kotor dipenuhi dosa. semuanya atas kita.

let's keep it HALAL.

aku seru, nikah lah kalau sudah bersedia dan restu ibubapa bersama. usah buang waktu dengan dosa yang bertimbun2.

tak perlu nak ikut adat segala lah! nak buat majlis gila2 bapak mahal ala2 dalam Nona bagai. cik kak, cik abang sekalian, cukup sekadar cukup. nak nikah, tak perlu sampai berhutang, jual tanah bagai. serius tak perlu!!!

maka, betulkan persepsi yang nak nikah kena ada duit banyak2 baru boleh kasi selesai. yakin dengan rezeki yang Tuhan juga sudah tetapkan, janji kita usaha dan cari dengan halal. nikah lah dengan restu juga. kalau sudah tak direstui setelah berusaha yakinkan, maka redha. kadang2 ibu bapa lagi tahu apa yang terbaik buat anak2. lagi2 kalau si ibu berkata2. ia pasti ada hikmahnya.

tak susah nak nikah kalau kita lantakkan saja orang nak kata apa pasal majlis nikah kita yang tak grand ke yang tak mewah2 ke... mulut busuk mereka hanya mampu bising skejab saja. lama2 diam jugak.

semua atas kita nak senangkan atau saja2 nak susah2kan demi puaskan mata manusia yang takkan pernah puas.

we don't have to impress people because we don't wake up to impress people.






p/s: moga urusan aku juga dipermudahkan.




N a d.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Back to Top