0

tak faham

kalau aku bagi ayat jiwang, tak semestinya aku tengah di lambung ombak cinta, ombak rindu. kalau aku cakap pasal nikah, tak semestinya aku dah gatal benar nak nikah. it's all about how positive you are looking at my statements. at all of them!

banyak yang aku tak faham tentang falsafah dan prinsip hidup orang, orang lain yang tak sama dengan aku. tapi aku terima. sebab penerimaan dalam hidup tentang segala yang berbeza itu penting. ia menenangkan kita.

kalau nak cakap soal tak puas hati, sakit hati, makan hati, pelik, tak faham dan segala macamnya, memang tak kan pernah rasa tenang sebab setiap orang ada celanya masing-masing.
dan aku bahagia dengan celaku. bukan celaka. hahaha.

aku 20 tahun. sepanjang 2012 ini, banyak yang aku belajar tentang hidup. tentang penerimaan perbezaan yang wujud antara aku, kau, dia dan kita semua. bukan mudah nak harung jalan aku. dan aku tahu jalan kau pun bukan mudah mungkin tidak sama tapi, tetap susah itu Tuhan bagi.

susah itu ini Tuhan bagi bukan kosong tanpa dibuntuti apa-apa. ia mendewasakan.

bila orang tanya aku kenapa aku tak couple , aku punya alasan aku sendiri. dan bukan wajib bagi orang macam aku yang begini untuk punya lelaki diheret ke hulu ke hilir. aku punya teman lelaki, sekadar teman. yang bukan istimewa. hanya Tuhan paling istimewa.

dan bila aku cakap tentang agama, ramai yang persoal tentang iman aku, tinggi benarkah? dah cukup warak kah? aku bercakap tentang Tuhan, tentang aku sayang DIA kerana DIA beri aku segala dan bukan kau!

dalam sedar, aku sangat perlu seorang pujangga. seorang yang alim untuk pimpin tangan aku, bawa aku cium wangi syurga dan semadi di sana. impian aku tinggi. dan aku cuba jadi terbaik, jaga diri, jaga maruah demi dia yang aku tunggu. apa pun dia, macam mana sekalipun rupa dia. aku tetap mahu beri diri aku pada dia, taat setaat-taatnya dan cinta dia sedalam-dalamnya. Tuhan, Kau dengar setiap rintih aku.. dan benarkan berkhidmat pada keluarga kecil aku nanti.



n a d.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.

Pengikut

Back to Top